Vad säger dom egentligen?


En grå massa rinner ner för trappan. Vad är deras förväntningar?

Jag sitter och jobbar hemma med mina vanliga sysslor, mejl, ringa, skriva, tänka osv.
Under tiden har jag ofta tv:n på som sällskap. Ofta svt 24 som på dagarna kör en del bra föreläsningar och annat.

Idag är det Irak konferensen i Sverige. Världsledare av rang besöker hufvudstaden, närmare bestämt Upplans Väsby?? Jaja.

Alla ledare mal på om sin syn på detta globala problem. Vad säger dom egentligen? När alla talare har sagt det som måste sägas så som "Tack för att Sverige engagerar sig, tack för att vi arrangerar denna konferens osv" så återstår inte mycket tid till att verkligen framföra nåt tycker jag.

Självklarheter som -att kriget är tråkigt -att alla borde ta större ansvar och att inbördes krig måste undvikas -att demokrati är viktigt, ramlar fram ur rutan. Om... om någon kritiserar nåt så görs det med subtila antydningar i väl avvägda formuleringar.

När fan ska nån säga nåt på riktigt?
När dom väl har chansen, varför tar dom inte den då och kräver svar eller slår näven i bordet.
Att man måste göra saker är ju för faan inget att ha en konferans om.
HUR ska vi göra, NÄR ska det ske, borde vara viktigare att snacka om.

Som vanligt passar ledare på att göra valtal i dessa sammanhang.
Jag väntar fortfarande på nån med lite råg i ryggen och visioner i huvet.

Kommentarer
Postat av: Lasso Girl

Ja, låt oss luta oss tillbaka i våra soffor och vänta på att någon annan ska fixa det :-)

2008-05-29 @ 17:24:40
Postat av: lillaq

Jo, det är ju nästan vad men orkar i denna värmeböjla som nu sköljer över Sverige.

Vi får väl säga tillsvidare ;)

2008-05-30 @ 10:13:16
Postat av: Tom

Haha, ja det är nästan svårt att se om bilden är i färg eller i svartvit... Håller annars me dej. Väntar...

2008-05-30 @ 20:39:58
URL: http://typpapper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0