0101100101


Det finns många sätt att fördriva sin tid. Undersökningar visar att vi ägnar den digitala världen mer och mer tid.
Youtube och Facebook är just nu storslukare av svenskarnas "lediga" tid.
Vi förfestar med Youtobe som sällskap, istället för att tillsammans dra en skön historia för varandra.
Att söka efter den stora kärleken på nätet  växer sig större för varje dag verkar det som.

Kanske är det människans nyfikenhet och samtidigt kontrollbehov som befäster detta levnadsmönser.
Det är ju lättare att stilla sin nyfikenhet idag än för 15 år sedan, med hjälp av nätet.
Man kan snabbare komma i kontakt med främmande människor på ett kontrollerat sätt nu än för 5 år sedan.

För min del så måste jag ransonera lite. Emellanåt sätter jag upp egna regler som att jag inte får surfa efter kl. 24.00 om det inte är jobbrelaterat. Allt för att dämpa inflödet av den massiva ström av information. En information man oftast inte behöver.

I miljötänkadets tidevarv så är närmiljön underskattad tror jag. Då menar jag micronärmiljön, våra hjärnor.

Fram för en sundare hjärnmiljö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0