Domedagen...?



Världen skälver. Ena mungipan pekar uppåt i ett stelt leende medans den anda mungipan kväver ständiga flämtningar.
Plötsligt basunerar media en bild av undertryckt panik.
Fan, klart man blir stressad.
Vi ska plötsligt kunna skilja på aktiesparandets effekter med olika räntor. På några timmar ska vi ta ställning och helst välja väg som känns livsavgörande.
Ska jag flytta mina hundralappar från banken till madrassen?

Jag kan omöjligt avgöra vad som är bäst. man pratar om procent hit och dit. Prognoser skapas på förväntningar. När till och med experterna fladdrar med blicken och ger det svar som gör minst ont så känner jag att det är bara att åka med. Ingen vet, allra minst jag som inte intresserat mig för pengar hittills.

Troligen kommer jag uppleva lågkonjungturen på samma sätt som den nyss passerade högkonjungturen. Som en svag bris. Man vet att den är där men den gör ingen skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0