Plantera nytt



Jag räknade efter igår att jag under mitt liv haft 13 st fasta boplatser. Samtliga i höga hus, som lägst tre våningar.
När man flyttar så byter man inte bara bostad. Man byter en del av sin identitet med. Min och andras bild av mig baseras bland annat på hur jag bor. Villa eller höghus, husbåt eller tält. Sen spelar det roll var jag bor. I skogen, city eller en förort.

Jag har lyckats med de flesta utav dessa platser, dock inte villa. Fram tills nu. Snart drar vi lite söderut mot en villa. Vi byter trånga utrymmen där kompromisser fått råda till egna kvadratmetrar och fina biutrymmen för alla. Från storstad till mindre stad.
För mig innebär det att jag flyttar till min födelseort. För min övriga familj (delar av den) är det okänd mark. Nya vägar, nya vänner och en ny identitet.
Det finns ingen oro men visst snurrar det många tankar i huvudet.

Jag får tänka som jag gör med den överbevuxna trädgården, klippa ner och börja om. Plantera nytt och bygg från början.
Alltid händer det nåt.
Man kan ju alltid flytta tillbaks om det inte funkar ;)

Kommentarer
Postat av: Tom

Hörde att ni flyttat till hus. Kul, grattis!

2008-10-21 @ 10:33:56
URL: http://typpapper.blogg.se/
Postat av: lillaq

Ja, snart :) Vi flyttar i mitten av november.

Du får inbjudan till inflyttningsfesten ;)

2008-10-23 @ 19:03:04
Postat av: Tom

Låter trevligt!

2008-10-25 @ 09:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0