Vem fan bryr sig?!



Jag läser aldrig kvällspress, allt sedan mediadrevet gjorde bort sig under de tragiska Estoniadagarna. När jag läser löpsedlarna på dessa enligt mitt tycke förkastliga trycksaker så blir jag trött och lite arg. Eftersom allt verkar handla om bredd och ren försäljning så följer löpet i regel gårdagens tv-tablå. Sen konstruerar rubrikmakarna en käck slogan och förhoppningsvis köper folk tidningen.
Men vem fan bryr sig?

Handen på hjärtat, bryr vi oss verkligen? Vill vi verkligen veta vad någon sk journalist tror eller tycker att nån offentlig person sagt. Jag har flera bekanta som fått ledande frågor och att sen tidningen gjort troliga antaganden till en sanning på ett ytterst tveksamt sätt.

Är det så att vi verkligen bryr oss? eller vill vi bara underhålla oss på fikat? Jag vet inte men jag tror att många har blivit "infobrusberoende". Det är inget som tillför livet. Man lär sig inget av det. Bruset ligger som en kudde på huvet och dämpar. Nä, I´m sorry folks, skippa dravlet. Ta kontroll över ditt informationsintag. Välj vad du vill veta och ta reda på det.

Var nära dig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rätt!

2009-02-19 @ 16:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0