Vi samlas till förmån för...

image61

Vi människor har ju ett stort behov av att samlas, och gärna göra saker tillsammans. Eller klumpa ihop oss och inte göra nånting. I helgen som var så åkte jag förbi Långholmen i Stockholm. På en provisorisk scen så stod ett antal människor och sjöng. Det lät väldigt frikyrkligt först. Sen förstod jag att det var en stor samling ukkulelespelare. Hela denna massa hade samlats för att sjunga och spela ukkulele för varandra. Stämmningen var närmast extatisk, för dom som hade en ukkulele. Vi andra glodde mest.

Focus låg ganska hårt mot scenen förutom några som jag som bara råkade åka förbi. Jag drog mig då till minnes att jag faktiskt hört på radion att dom skulle slå världsrekord i flest antal ukkulelespelare som spelar samma låt.

?

Nog har vi olika intressen vi människor.

Jag stannade inte för att lyssna vilken låt dom skulle spela. Troligen Smoke on the water.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0